Wednesday, January 7, 2009

Jangan Jadikan Anak2 Kita Sebagai Mangsa !

Isu Tabika Kemas ditutup adalah tidak wajar terjadi ! Pelbagai pihak menunding jari antara satu sama lain berkenaan isu ini. Namun ini bukan jalan penyelesaiannya... bagi aku tak kisah la salah sape (kisah gak sape yg punya angakara ni !) tapi perkara yang perlu dilakukan sekarang adalah membuka semula tabika berkenaan agar anak2 kita dapat menimba ilmu dengan selesa.

Ini tak, hari pertama gi sekolah, sekolah lak ditutup. Semangat dieorang berkobar2 nak sekolah. Kita sebagai orang tua ni la plak menyekat semangat mereka tanpa kita sedari.. Janganlah kita menjadi seperti 'pagar' yang makan padi... sedangkan pagar tersebut dibina untuk melindungi padi ! Tapi pagar lak yang 'hampeh' ! Betol... melentur buluh biarla dari rebungnya.. Kalo ye pun nak menghasut anak2 ini agar membenci mana2 parti, janganlah sampai 'medan ilmu' mereka ditutup. Tiada bezanya anak BN @ anak PR... sama jek...

Hanya kerana kepentingan politik & individu, Anda (pihak yang memberi arahan menutup Tabika Kemas) sanggup menggadai semangat anak2 ini... mereka tidak berdosa.. tidak bersalah pun kepada kekalahan mana2 parti dalam pilihanraya.. umur mereka pun tak layak lagi untuk mengundi ! Jadi kenapa kepentingan mereka diganggu-gugat??? Anda ibubapa, kami juga ibubapa... sepatutnya anda merasai apa yang kami rasa... betapa sedihnya melihat anak2 semangat bangun pagi untuk ke sekolah, sampai2 ke sekolah, sekolah ditutup ! !

Doa kami, kepada pihak yang memberi arahan menutup Tabika Kemas, bukalah semula tabika berkenaan.. kasihanilah semangat anak2 ini, yang mencelikkan mata di subuh hari bagi menuntut ilmu untuk bekalan di hari depan... Semoga anak2 ini membesar dengan akal yang bijak & hati yang suci lagi murni agar bisa menjadi pemimpin yang boleh menggantikan tempat ANDA ! !

2 comments:

  1. usah cepat caya cerita hangat2 ayam tu

    ReplyDelete
  2. Bukan masalah percaya @ tak... yg pentingnya jgn jadikan anak-anak kita sebagai mangsa terutamanya dalam bidang politik ni..

    ReplyDelete