Monday, January 12, 2009

Jangan Ikut Aku Tau !

Citer ni terjadi semalam (Isnin, 12 Jan 2009).... Nak citer tapi terasa malu lak. Tapi aku rasa elok aku citer untuk dijadikan peringatan & pengalaman aku & korang2 yang sudi baca blog aku nih...

Pada jam lebih kurang 6.45 pagi (seperti kebiasaan) aku tiba di Stesen Putra Jelatek. Tak sangka pagi2 camtu da penuh semua parking (yang tidak berbayar). Tapi mata aku 'teruja' apabila melihat ada satu petak yang masih kosong. Rupenya petak untuk OKU. Aku belasah jela sbb aku tengok keter lain selamber jek parking kat situ. Itu pun baru pertama kali aku park kat situ.. Memang xde ape2 halangan la kalo aku park situ..

Tetapi.... apabila aku balik keje & nak keluarkan keter barula aku 'terperasan' keter aku x leh kuar sebab dihalang oleh sebuah motorsikal yang berada betol2 di belakang keter aku... nak alihkan kedudukan motor tu, di'lock' plak ! Aku pikir2 memang tak bole langsung aku nak kuar... melainkan keter sebelah aku tu kuar dulu... Dalam setengah jam gak la aku tunggu sebarang 'keajaiban' berlaku... pelbagai rasa bercampur-baur dalam hati aku ni... bengang, sedih, menyesal semua ada...

Bengang sebab owner motor tu x fikir ke keadaan pengguna lain??? Nasib baik aku takde ape2 urgent matter semalam... mana la tau nak ter'buang' ke semalam... sape nak jawab????!!!! Memang salah aku menggunakan hak orang lain... aku menyesal sangat2 smlm...(smlm jek..? hehehe... harap2 la sampai ble2..) Mungkin ada pengguna2 OKU nak parking keter semalam tapi xdpt dsebabkan keter aku & mungkin juga dia ada berdoa 'sesuatu' kepada Allah.. dats y la aku sedih ble teringatkan sikap aku sendiri... Tapi aku rasa kalo owner motor tu selalu parking belakang keter org smpai menyusahkan org lain, suatu hari nanti mesti terjadi pe2 dengan motor die.. sama ada 'dicalarkan' @ tumbang ! Bukan aku mendoakan yg buruk2 utk owner motor tu... tapi takkan la x kenal dengan orang KL nih... nasib baik yang terjadi semalam keter aku so motor dia masih selamat... hihihi...

Lastly, aku mohon maaf kepada semua Orang Kurang Upaya (OKU) di dunia ini terutamanya di KL... Aku janji tidak akan mengganggu-gugat kemudahan korang dimana-mana sahaja... kepada pemilik motor yang menghalang keter aku semalam, hati-hati la yek... salah orang salah orang gak...salah awak jangan lupe... kepada kengkawan sumer, jangan jadi seperti saya !

4 comments:

  1. berape lama ko kene tunggu??
    serik dah x??hehehhehehe..

    ReplyDelete
  2. uishhh lame gler aku kna tggu ! ! serik gak la..tobat xnk parking ctu lgi..

    ReplyDelete
  3. jgn jadi jahat..! :D

    nasib baik kete tak ghaib dari parking tu.

    ReplyDelete
  4. tau takpe... uissshhh kalo ghaib melalak seribu hari seribu malam la akuuuuu !!!!!!!!! huhu

    ReplyDelete