Wednesday, January 14, 2009

Kesian Pakcik-Pakcik...

Setiap pagi aku g keje menggunakan lrt putra. Agak penuh gak la pagi2 tu.. Kalo aku baru naik tren tepat @ lebih pukul 7 lg bahaya ! Sebab penuh tahap cipan ! Bukan macam sadin lagi da tapi da macam tuna sebab semua da lumat tinggal nak makan jek.. camtu la keadaan dalam tren kalo aku terlambat ckit...(ckit jek pun)


Walau bagaimanapun, bukan tentang sadin @ tuna aku nak cerita.. yang aku nak cerita nasib 'orang2 kurang upaya' contohnya, orang buta,orang cacat, wanita mengandung dan orang2 tua...


Kategori OKU yang diberikan diatas adalah jelas, namun kategori 'orang2 tua' belum jelas lagi... ini kerana orang tua ada lelaki & perempuan. Tetapi yang selalu diberi perhatian adalah orang tua perempuan ataupun makcik2... yang pakcik2 ni pula macam mana????


Aku selalu perhatikan kalo pakcik2 ni berdiri xde sape pun yang nak kasi tempat duduk. Aku pun tak pasti gak sama ada memang pakcik2 ni taknak duduk ke... sebab aku sendiri pun x penah kasi pakcik2 ni tempat duduk hehehe. Bukan apa, aku tengok dieorang pun macam taknak duduk jek.. (macam je la...hehehe..)


So, pasni aku nak try la offer tempat duduk kat pakcik2 ni.. kesian kat dieorang.. mesti pakcik2 pun letih berdiri lama2 seperti mana makcik2 kepenatan berdiri lama2...

Jemput duduk pakcik... (hehhehe)

No comments:

Post a Comment