Thursday, January 1, 2009

Malam New Year !!!!!!!!

Cadangnye malam new year aku malas nak kuar memandangkan masalah2 kebiasaan seperti jalan jame, kegiatan mat rempit yang poyo, tmpat parking yang penuh & menyebabkan aku kena jalan kaki berbatu2 ...
Tapi, last minit tukar plan..aku & abangku kuar gak la g Bukit Langat. Kami pilih tempat ni kerana pemandangannya meliputi keseluruhan KL. So, setempat bunga api yang korang dapat tgk, bertempat2 aku dpt tengok ! huhuhu..
Kebiasaannya, Bukit Langat x popular sesangat. Tapi x sangka lak mlm new year tu, bole jame lak jln ke situ... aduuuhhh bengang tol la ! Kami ke Bukit Langat tu utk mengelak daripada jame.. tapi terkena gak... mesejnye disini, KL telah menampung lebihan penduduk daripada yang sepatutnya...
Yang aku pelik tu, polis trafik ade jek...tapi dgn dieorang sekali tersekat dalam jame tu.. kemana kemudahan yg dieorang miliki, cthnya, walkie-talkie?? Kenapa mereka ini tidak bersama-sama "menguruskan" jalan jame di Bukit Langat tu?? Maafkan aku...aku bukan nk 'kondem' anggota trafik... cuma perlu penambahbaikan dalam hal2 spt ini... Aku menghargai para anggota trafik yang mengorbankan waktu malam new year utk menjaga keselamatan jalanraya & keselesaan kita semua.. tapi kalo da jd camni.. cmne tu?? Semoga perkara ini diperbaiki & tidak berulang kembali...
Seterusnya, adik2 kt ni ha... alaa yang mat2 rempit ni la.. time ni la dieorang nk tunjuk skill dieorang.. seriusly, menyusahkan org2 sekeliling ! kalo jatuh acident pastu dilanggar lak oleh keter, sape yg salah??? Nak salahkan si keter ni??? Xde maknenye ! ! Dah merempit, bergado lak... uish2... mlm new year kt nk hepi2..so x yh la nk gado2.. sme2 la bkongsi kegembiraan ni... Ble da bgado, konpem bertumbuk, pastu berdarah ! polis & ambulans berkejar2 nk handle korang..mak bapak korang ke hospital & balai polis nangis2 tengok keadaan korang. Apa perasaan korang haa??? Semua orang penah muda...tapi agak2 la..jangan menyusahkan semua orang ! Tahun baru, umur pun da meningkat.. berubah la menjadi lebih matang... buat malu kaum jek korang ni !
Neway, kt pun da masuk tahun 2009. Marilah menuju perubahan yang lebih baik dpd 2008 ! Semoga kt trus maju ke hadapan memandangkan yg di depan xkan menunggu yang di belakang.Sebaliknya yang di belakang perlu pantas ke hadapan kerana MASA ITU EMAS...

No comments:

Post a Comment